اموزش برنامه نویسی

با مراجعه به این وبلاگ میتوانید از اموزش های ما بهره مند شوید

اموزش برنامه نویسی

با مراجعه به این وبلاگ میتوانید از اموزش های ما بهره مند شوید

آموزش زبان برنامه نویسی

  • ۰
  • ۰

مروری بر زبان های برنامه نویسی

قبل از اینکه به مقایسه زبان های برنامه نویسی بپردازیم، ابتدا به زبان هایی که پوشش خواهیم داد نگاهی می اندازیم.

۱-زبانهای دینامیک

یادگیری زبان های دینامیک معمولا برای مبتدیان ساده تر است زیرا انعطاف پذیر و سرگرم کننده تر هستند. شما می توانید به سرعت و با خطوط کد کمتر برنامه را بسازید و هیچ قانون سختی در مورد چگونگی نوشتن کدها وجود ندارد. از آنجا که زبان های دینامیک معمولاً زبان های سطح بالایی هستند، شما باید زمان کمتری را برای یادگیری جزئیات و زمان بیشتری را به یادگیری مفاهیم برنامه نویسی اختصاص دهید، این موضوع یک دلیل دیگر برای توجیه محبوبیت زبان های نوع دینامیک در بین مبتدیان است.

سایت بنو با ارائه بهترین آموزش زبان برنامه نویسی در خدمت شما عزیزان است

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت را با جاوا اشتباه نگیرید، جاوا اسکریپ یک زبان برنامه نویسی مشتری مدار است که برای توسعه front-end استفاده می شود. جاوا اسکریپت با تمام مرورگرها سازگاری دارد و از آن برای ایجاد برنامه های وب تعاملی استفاده می شود (اغلب از طریق کتابخانه هایی مانند جی کوئری و محیط های کاری front-end مانند AngularJS ، Ember.js ، React و موارد دیگر).

اگرچه، جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان دشوار شناخته می شود، زیرا بدون نسخه است و همچنین اشکال زدایی درآن دشوار است. البته نسخه های تایپی استاتیکی آن نیز وجود دارند، مانند Microsoft’s TypeScript یا JSX ، که React از آن استفاده می کند.

Ruby

Ruby در عین حال که برای برنامه نویسان سرگرم کننده است به آنها این امکان را می دهد که از خود ابتکار عمل نشان دهند. روبی با محیط کاری Ruby on Rails معروف شد، یک محیط کاری full-stack وب که به بهینه سازی برنامه نویسی کمک می کند. از آنجا که روبی مانند زبان انگلیسی می خواند و ریلز ابزارهایی دارد که کارهای توسعه عمومی “out-of-the-box” را آسان تر می کند، بسیاری یادگیری آن را به عنوان اولین زبان برنامه نویسی توصیه می کنند.

Ruby بیشتر برای توسعه back-end استفاده می شود و سایت های محبوبی مانند Airbnb ، Shopify ، Bloomberg ، Hulu ، Slideshare و موارد دیگر ، با Ruby on Rails ساخته شده اند.

پایتون

پایتون یکی دیگر از زبان هایی است که به مبتدیان بسیار توصیه شده است و در دانشگاه های برتر ایالات متحده محبوب ترین زبان مقدماتی محسوب می شود.

توسعه دهندگان از پایتون برای ساخت برنامه های دسک تاپ و برنامه های وب استفاده می کنند. پایتون همچنین دارای ابزارهای بسیار خوبی برای داده کاوی است. علاوه بر این، برای محاسبات علمی، تجزیه و تحلیل داده ها و بیوانفورماتیک بخصوص در جوامع دانشگاهی بسیار محبوب است.

Google ، Dropbox ، Pinterest ، Instagram ، Reddit، BitTorrent، Civilization IV و موارد دیگر با پایتون ساخته شدند.

 سایت بنو با ارائه بهترین آموزش زبان برنامه نویسی در خدمت شما عزیزان است

  • ۹۹/۰۵/۰۱
  • زهره حبیبی

نظرات (۱)

  • محمدرضا نظری
  • ممنون از آموزشتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی